גנרל איראני בכיר: המצב בסוריה לא הולך להשתנות

    מוטי סבן No Comments on גנרל איראני בכיר: המצב בסוריה לא הולך להשתנות
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם האיראנים נשארים בסוריה או יוצאים? כנראה שהאמת תמיד באמצע, מול הלחץ המאסיבי שמפעילה ישראל על רוסיה להוציא את הכוחות האיראנים מסוריה, דבר ששותפה לו גם ארה"ב, מגיבים היום האיראנים על הדרישה הנחרצת.

    לדברי גנרל בכיר בצבא האיראני הפרסומים אודות נסיגת כוחות איראנים וחיזבאללה מסוריה הם שקריים, אף מליציה לא החלה להתקפל ואף כוח לא קיבל הוראה לעזוב, אנחנו בניגוד לאמריקנים הוזמנו ע"י השלטון הסורי לבוא ולעזור במלחמה כנגד הטרור הם משיבים.

    "אירן וסוריה נהנות מיחסים עמוקים שלא יושפעו מהתעמולה של אף אחד", אמר היום (ראשון) תת-אלוף מסעוד ג'זאירי, יועץ לרמטכ"ל האירני, לסוכנות הידיעות האירנית "תסנים". לדבריו, החשש העיקרי של "המשטר הציוני" הוא הנוכחות של לוחמים מוסלמים בקרבת הגבול.

    אנחנו יודעים שישראל וארה"ב נואשים והם מנסות הכל כוחן "לשנות את המציאות בשטח" אבל אני אומר לכם שארה"ב וישראל צריכות לדעת כי "המצב לא הולך להשתנות" הדגיש ג'זיאירי.

    עוד הוסיף הגנרל האיראני: "שלא כמו כוחות צבא ארה"ב והמגיבים האזוריים, היועצים האירנים נמצאים בסוריה לבקשת המשטר והעם הסורי", סוריה ואיראן מקפידות לומר שיש רק יועצים איראנים צבאיים בסוריה אך לא לוחמים. "כולנו מחכים ליום שבו סוריה ושאר המדינות באזור יחיו בעידן ללא זרים שיעוררו בעיות". עוד הוסיף הגנרל כי אין עתיד למשטר הציוני וקרא גם לכוחות האמריקנים לצאת מסוריה.

    כזכור מדיווחים שפורסמו מרוסיה עלה: כי ישראל ורוסיה סיכמו כי איראן תיסוג לפחות 60 ק"מ מאזור הגבול עם ישראל כדי למנוע חיכוכים ואיום על ישראל. ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה את ההצעה הרוסית ואמר: כי ישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בכל שטח רוסיה, הם צריכים לצאת החוצה.

    ככל הידוע ישראל קיבלה אור ירוק מרוסיה לפעול בחופשיות כנגד מטרות איראניות שאינם קשורות למבנים שלטון של אסאד או של הצבא הסורי. רוסיה מסכימה עם ישראל כי הנוכחות האיראנית עכשיו רק מזיקה לאינטרסים של המעצמות וסורה.

     

     

     



    0 תגובות